Húsvétkor is bedobhatók a vegán édességek - Csinta
Csinta nyári Facebook promóció Játék szabályzat
2019 július 3
Itthon ragadtunk, hogy étkezzünk egészségesen?
2020 április 15
Mindet mutatja

Húsvétkor is bedobhatók a vegán édességek

Ha a legszebb tavaszi ünnepünkkor nem szeretnénk hagyományos ‘fajsúlyos’ menüt fogyasztani, esetleg a bio élelmiszerek hívei vagyunk, szerencsére akkor is válogathatunk a lehetőségek közül.

Szeretnénk alább tippeket adni arra, hogy lehet megoldani a húsvéti étkezést úgy, hogy beépítjük a kedvenceinket, például akár a Csintát. 

 

Talán nem meglepő, hogy nem feltétlenül kell a hagyományos menüsort végigcsinálni húsvétkor. 

Bizonyára nem is erőltetjük a kevésbé egészséges, klasszikus ételeket, ha például diétás étrenden vagyunk. (Persze az se gond, ha valaki szereti a húsvéti sonkát tormával 🙂 )

Az egyéni szájízre szabott ünnep kicsit könnyebben megvalósítható most, amikor úgy töltjük a húsvétot, hogy nem járunk vendégségbe, és a legjobb amit tehetünk, hogy a legszűkebb körben ünnepelünk. 

Ez a nem túl szerencsés helyzet arra mindenképpen jó, hogy megtehetjük, hogy tényleg csak a kedvenceinket készítjük el, és nem kell megennünk a habos sütik sorát a rokon nénik kedvéért. Próbáljuk meg a jót látni a helyzetben! 🙂 

 

Melyik húsvéti étel egészséges?

 

Ez a tavaszi ünnep pont jókor van ahhoz, hogy számos friss, tápláló alapanyagot illetve fogást lehessen kitenni az asztalra. 

Ha nem vagyunk vegánok, érdemes választanunk tojásból készült ételeket, hiszen a tojás 18 féle aminosavat és sok vitamint tartalmaz. 

A friss zöldségekkel nem érdemes spórolnunk húsvétkor. A retek vagy a zöldhagyma nagyon jól megy a tojásételekhez.

Valószínűleg nem véletlenül került elő a tavasz első felében a torma szinte kötelező ünnepi hozzávalóként. Gyulladáscsökkentő, légút tisztító, C-vitaminban gazdag: ez igazán nem árt ebben az időszakban. 

A petrezselyem is csupa egészség, és hasonlóan a tormához immunerősítő.  

Bár nem megszokott, nyugodtan használhatunk medvehagymát köretként, salátaként, ugyanis ez a zöldféle ilyenkor már megterem, és rengeteg vitamint tartalmaz.

 

Ha édesség, akkor gyümölcs

 

Láthatjuk tehát, hogy egészséges húsvéti hozzávalókkal jól el vagyunk látva, finom, tápláló és a hagyományokba illeszkedő menüt könnyedén össze tudunk állítani. Ám egy ünnep nem ünnep desszert nélkül.

Nyugodtan együnk ilyenkor is gyümölcsöt – vagy olyan színtisztán gyümölcsből készült nassolinivalót, mint a Csinta -, ami kielégíti az édes íz iránti vágyunkat, viszont nem fogyasztunk vele felesleges adalékokat, hozzáadott cukrot. Adalékmentesen, vegán módon is fogyaszthatunk édességet, ha egy kicsit eltérünk a szokásoktól. 

 

Hogy tegyük különlegessé az asztalt?

 

Érdemes sokat nyújtani a szemnek az ünnepi tálalásnál. Most remélhetőleg van időnk egy kicsit ötletelni. 

A gyerekek is szívesen eljátszanak az alapanyagokkal, csak egy tipp: például készíthetünk tojáscikkelyből, hagymaszárból, felvagdosott paradicsomból, uborkából virágokat a tálon. Számtalan ehhez hasonló ötletet találunk a neten. 

A Csintákat is felcsavarhatjuk tekercs formába, meg is tölthetjük, készíthetünk akár gyümölcs sushit belőle. 

Ha különleges formában tálaljuk az alapanyagokat, az ünnepi jellege is megvan az étkezésnek, no és a kreativitásunkat is kiélhetjük. Gyümölcsök, zöldségek menübe ágyazásával pedig az egészséges étkezés kérdése is megoldódik.:)

Mindenkinek nagyon szép húvétot kívánunk! 

 

Válassz kedvedre csomagjainkból

Itthon maradtunk Csinta csomag 20db/csomag

4 950 Ft.-/db

20db egyféle ízből
Ízek: Alma, Birsalma, Eper, Gyömbéres, Körte, Meggy, Sárgabarack, Szilva

Válassz csomagot

Szeretnél 1000 ft-os kedvezményt kapni a következő 5000Ft feletti rendelésedből?

Regisztrálj a Csinta hírlevélre és te fogsz először tudni az új akciókról.
Csak két percig tart és ígérjük, nem fogunk sokszor zavarni :)
A feliratkozással elfogadod Adatkezelési Szabályzatunkat.
KÉREM A KUPONOM!
close-link