Csintatörténet - Csinta

Csintatörténet

Családi Csinta csomag
2021 Utolsó Csinta Nyereményjátéka
2021 december 14
Mindet mutatja

Csintatörténet

A Csinta gyümölcssnackek több mint egy évtizede kezdték pályafutásukat és üzletek, kávézók, artmozik polcaira vándorolva váltak a tudatosan táplálkozó vásárlók egyik kedvenc finomságává. A termékek, a márka és a készítők is változtak, fejlődtek az úton, amit a Csinta bejárt napjainkig.

Az idei, 2022-es év igazán különleges a Csinta életében, hiszen megújulunk! Ennek a frissítésnek az alkalmából szeretnénk bemutatni egy visszatekintést a Csinta “történelméből”, melyet az alapítókkal, Eszterrel és Péterrel készített beszélgetés formájában szeretnék bemutatni Nektek.

 

Körvonalakban ismerhető a Csinta története többek között a weboldalról, és néhány szót már a közösségi médiában is ejtettünk róla. Azt például már jónéhányan tudják, hogy a Csinta a saját ötletetek, melyet családi körben fedeztetek fel nyers forgásokkal való kísérletezés során. Mi volt az a minőség(ek), ami megfogott Benneteket és arra késztetett, hogy nagyobb tételben gyártsátok ezeket a finomságokat, ami később családi-baráti vállalkozássá nőtte ki magát, illetve hogy jut el az ember a konyhában való kísérletezésről odáig, hogy egy ekkora lépésre szánja el magát és azt mondja, “mostantól ez lesz a munkánk, megélhetésünk”? 

Eszter & Péter: Először tényleg csak a saját örömünkre kísérleteztünk. A nyers étkezés időszaka azt a felfedezést adta, hogy kilépjünk a megszokottból, olyan nyersanyagokkal vagy technikákkal kísérletezzünk a konyhában, ami más mint amit a nagymamánk is már ugyanúgy csinált. Ez valami teljesen új felfedezetlen terület. Készítettünk mindenféle nyers lepényeket, ezek inkább sós fűszeres ropogtatnivalók voltak. Amikor az első szilvalapot kivettük a szárítóból és rájöttünk, hogy csak a szilvapépet kiterítve, megszárítva milyen finomsághoz jutunk, nagyon megörültünk neki. Sokszor magában, sokszor sütemény alapanyagnak használtuk. 

Arról tudtunk, hogy  gyümölcslapokat sok helyen készítettek főzve, például amit fruit leather néven az USA-ban lehet kapni, és ahogy beleástuk magunkat később megtudtuk, hogy például Grúziában hagyományosan is hasonlót készítenek, mint amire mi is rátaláltunk, de ezekhez cukrot is adnak és főzik/sütik. Ahogy itthon is például a birsalmasajt egy hasonló jellegű készítmény, de meg van főzve és jól megcukrozva. Úgyhogy ezeket a hagyományokat fedeztük fel újra, de egy új formában, ami egészségesebb és többet ad át a gyümölcs eredeti ízéből is.

Ahogy észrevettük, hogy a gyerekeink és az ő barátaik, akik akkor még kisiskolások voltak, mennyire örülnek a Csintáknak, megfogalmazódott az ötlet, hogy egy iskolai rendezvényre, az Adventi sokadalomra készítsünk belőle úgy, hogy többen megkóstolhassák.

 

Igazából ez az alkalom indított el bennünket abba az irányba, hogy komolyabb lépésre szántuk el magunkat. Amikor azt láttuk, hogy a gyerekek jönnek újabb és újabb adag Csintákért, ez nagyon megragadott bennünket. Az, hogy a sütik és csokik helyett is választanak egy olyan gyümölcsszeletet, ami semmi hozzáadott cukrot vagy adalékot nem tartalmaz, olyan inspiráló volt, hogy ez adta az első lendületet.

 

 

 

 

 

Az eredeti, “Ős Csinta” megszületésétől mennyi időbe telt, mire elkészültek az első értékesítésre szánt gyümölcstekercsek? Hol kerültek először a polcokra? 

Eszter & Péter: Az “Ős Csinta” kb 13 éve készült. Ezután egy pár évbe telt, mire az első értékesítésre szánt Csinták megszülettek. Akkor jött el az ideje, amikor a kézműves dekorációk készítéséről, amit egy barátunkkal együtt csináltunk váltani szerettünk volna. A Wampról egyenesen a Four Seasons Hotelbe kerültek az első Csinta tölcsérek : ), az akkor még működő Costa kávézókba, illetve kisebb bioboltokba.

 

 

Kérlek, meséljetek egy kicsit a Csinta életében megesett fontos mérföldkövekről!

Eszter & Péter: Elég részletes elképzeléssel indultunk abban a tekintetben, hogy az addigi tapasztalatainkat és szemléletünket mind szerettük volna megvalósítani ennek a márkának a felépítésében – az ökolábnyomunktól a munkahelyi együttműködésen át, az értékek közvetítésén keresztül a kreatív, magas minőségű termékek létrehozásáig. 

Az az érdekes, hogy a termékpalettánk már az elején egész széles volt, (talán azért, mert ez a kedvenc területünk), néha inkább el kellett engednünk egyes termékeket, mert nem tudtunk belőle mennyiséget gyártani, hogy az fenntartsa a flowt. És vannak olyan termékötletek, amik csak arra várnak, hogy a gépek segítségével felszabaduló időnket rájuk fordíthassuk. Ilyen a 2019-ben Great Taste díjat nyert Csinta Maki tekercs.

A mérföldköveket leginkább a csapatunk bővülésében és a gyártási folyamat profibbá válásában éltük meg. A következő lépcsőfok az volt, amikor Attila, az első tulajdonostársunk csatlakozott hozzánk. Ekkor alakítottuk ki azt az üzemet, ahol most is dolgozunk, szintén egy pomázi házban. Ezt már a saját igényeink szerint alakítottuk ki,  irodával, raktárhelységekkel, nagy konyhával, nagy szárítóval és különböző gépekkel, amik egyre jobban segítették a munkánknak azokat a fázisait, amit kézi munkával nagyon megerőltető volt elvégezni.

Egy következő fázisban újabb tulajdonostársak csatlakoztak hozzánk, akiknek a befektetései és különböző szakterületeken való tudásuk segít most bennünket abban, hogy nagyot álmodjunk erre az évre és a jövőre.

 

Milyen célokat szolgál a mostani megújulás? 

Eszter & Péter: Elsősorban szeretnénk tudni nagyobb vevői igényeket is kielégíteni és több emberhez is eljutni a termékeinkkel. Ehhez változtattunk bizonyos dolgokat a Csinták készítésének folyamatában, amihez beszereztünk olyan berendezéseket, amik segítségével nagyobb mennyiséget még jobb minőségben tudunk gyártani.  Ehhez kapcsolódóan például a Csinták alakja is változik, feltekert háromszögből egy hosszú csíkra, és ezért a csomagolását is megújítottuk, hogy egyértelmű legyen a változás a vevőknek is. Bizonyos dolgokat, amiket eddig nagyon sok kézi munkával végeztünk,elengedtünk vagy másra bíztunk, hogy gépesítve jobban tudjuk csinálni. Ilyen pl a gyümölcsök kis adagokban történő kézi darabolása, vagy a gyümölcslapok kézi vágása és tekergetése. Ehelyett egy szuper vágógéppel csíkokat vágunk. Így meg tudtuk sokszorozni a kapacitásunkat. 

Ezen kívül szeretnénk szélesebb körben bevezetni 5-ös Csinta válogatás dobozokat kedvezőbb áron, mert úgy vettük észre, hogy szívesen fogyasztják a Csintákat rendszeresen mindennapi snackként és ezt szeretnénk megkönnyíteni a rendszeres fogyasztóknak egy elérhetőbb árú termékkel. Itt a régóta dédelgetett álmainknak is nagyobb tere lenne, hogy valami mást is tudjunk kínálni a Csinták mellé azokból az értékekből, amik fontosak számunkra, a közösség, emberi kapcsolatok, életteliség. Az új Csintás dobozokban játékokat indítunk útjára, amik reméljük, hogy örömet okoznak majd kicsiknek és nagyoknak. 

 

 

Mik számotokra azok az irányelvek, amelyek mentén a legelső pillanattól a mai napig működik a gyártás és árusítás, amikből a mostani megújulás során sem adtok lejjebb?

Eszter & Péter: Törekszünk a lehető legkörnyezetkímélőbb megoldásokra, de látszat megoldásokba nem szeretnénk belemenni. A hosszú lejárat miatt nem minden lebomló csomagolás működik a termékünknél, a két komponensből álló kívül papír belül műanyag csomagolás látszat megoldásnak tűnik, de még az iparilag komposztálható anyagok is annak tűnnek, mert ezeknek az ipari komposztálása sajnos még nem életszerű a hazai vásárlóink életében.

Így keresve a fejlődő csomagolóiparban az igazi megoldásokat, maradtunk a papír doboz és az egykomponensű fólia mellett, amik az újrahasznosíthatóság miatt még jelenleg a leginkább vállalhatóak számunkra. 

Számunkra az egymásra figyelés, hitelesség és őszinteség azok a pontok, amit folyamatosan szem előtt szeretnénk tartani, és tartunk a kezdetektől a munkatársakkal és az üzlettársakkal való együttműködésben, a mindennapjainkban.

Eredetileg az volt a szándékunk, hogy a tőlünk telhető legjobb minőségű, ember és környezetbarát terméket hozzunk létre. Ezt a vezérfonalat továbbra is tartjuk és ez a szándékunk a jövőre nézve is!

 

A beszélgetést készítette: Köves Rebeka

 

 

Szeretnél 1000 ft-os kedvezményt kapni a következő 5000Ft feletti rendelésedből?

Regisztrálj a Csinta hírlevélre és te fogsz először tudni az új akciókról.
Csak két percig tart és ígérjük, nem fogunk sokszor zavarni :)
A feliratkozással elfogadod Adatkezelési Szabályzatunkat.
KÉREM A KUPONOM!
close-link